باتوجهبه شرایطی که در بازار وجود دارد، محصولات داخلی که میبینیم و همینطور ماشینهای روز بازار جهانی، مقایسه خودروهای تولید شده توسط شرکتهای سایپا و ایرانخودرو، اهمیت بسیاری در بازار خودروی کشور دارد. این دو شرکت بهعنوان دو تولیدکننده بزرگ خودرو در ایران، محصولات گستردهای را تولید میکنند که تحت عنوان برندهایی همچون سایپا، پارسخودرو، و ایرانخودرو شناخته میشوند. مقایسه بین خودروهای این دو شرکت به مصرفکنندگان کمک میکند تا ویژگیها، کیفیت، قیمت، و امکانات مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند و تصمیمگیری به خرید بهتری داشته باشند.
این مقایسهها میتوانند شامل عواملی نظیر مصرف سوخت، ایمنی، قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نیز باشند که همه این عوامل در انتخاب نهایی خریدار تأثیرگذار هستند. با درنظرگرفتن این اهمیت، مقایسه دقیق و جامع بین خودروهای سایپا و ایرانخودرو به مصرفکنندگان کمک میکند تا خودروی مناسبی را باتوجهبه نیازها و سلیقههای خود انتخاب کنند. در ادامه بررسی و مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو برای توضیحات دقیق و صریح، با ما باشید.
نقص در طراحی: هر دو برنده میدان!
در جریان اول مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو، ما نمره پایینی به طراحی هر دو میدهیم؛ البته فارغ از خودروهایی که از فرانسه وارد بازار شدهاند. نقصهایی که در طراحی خودروهای تولید شده توسط ایرانخودرو و سایپا ممکن است وجود داشته باشد، معمولاً به عوامل مختلفی برمیگردد. یکی از این نقصها ممکن است بهعنوان استانداردهای طراحی و ایمنی نسبت به خودروهای تولید شده در سایر بازارهای جهانی مطرح شود. گاهی اوقات نقصهایی نظیر کیفیت متوسط برخی قطعات، طراحی ظاهری کمتر جذاب یا کاربردیتر نبودن برخی امکانات نیز مطرح میشود.
علاوه بر این، توجه به جزئیات کوچک مانند تجهیزات استفادهشده در داخل و خارج خودرو، نیز میتواند موجب نقصی در طراحی نهایی گردد. اما ارزیابی نقصها باید با درنظرگرفتن نکات مثبت نیز انجام شود؛ برخی از خودروهای این شرکتها قیمت مناسب، قطعات یدکی در دسترس، و کارایی خوب در شرایط مختلف رانندگی را ارائه میدهند که این موارد میتوانند مزیتهای آنها نسبت به نقصهای ممکن را تعدیل کنند.
رده اول: پراید!
پراید، یکی از خودروهای برجسته و محبوب تولید شده توسط شرکت سایپا در بازار خودروی ایران است. این خودرو با طراحی ساده و کاربردی، بهعنوان یک خودروی اقتصادی و کارآمد معروف است.
با سابقهای بلند در بازار ایران، پراید بهعنوان یک خودروی مقرونبهصرفه و با قیمت مناسب، محبوبیت فراوانی بین مردم کشور دارد. این خودرو در نسخههای مختلف از جمله هاچبک، سدان و وانت تولید میشود و به دلیل هزینه نگهداری کم و قطعات در دسترس، از جمله گزینههای محبوب خانوادهها و کسانی که به دنبال یک خودروی ساده و قابلاعتماد هستند، به شمار میرود. از جمله ویژگیهای آن میتوان به مصرف کم سوخت، ایمنی معقول، و کارایی در شرایط شهری اشاره کرد که همگی این ویژگیها باعث شده تا پراید یکی از گزینههای پرطرفدار در بازار خودروی ایران باشد. در رکن اول مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو، پراید شاید تیری در دریای خروشان باشد.
این خودرو، مشکلات زیادی دارد، در واقع یکی از ارزانترین گزینههای در دسترس شما خواهد بود که در درجه اول، یکی از بزرگترین مشکلات آن، ایمنی بسیار پایین و البته امکانات کم در قبال هزینه بالا است.
پژو ۲۰۶: کمی جلوتر!
اگر میخواهید کمی هزینه بیشتر پرداخت کنید و در مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو گیرکردهاید؛ پژو ۲۰۶، یکی از خودروهایی است که بهعنوان یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای دهههای گذشته در بازار خودروی جهان و ایران شناخته میشود.
با طراحی جذاب و کاربردی، این خودرو بهعنوان یک گزینه کارآمد برای استفاده در شهر و محیطهای شهری معرفی شده است. طراحی جسورانه و خطوط کلاسیک آن به همراه ابعاد کوچک و مناسب برای رانندگی در شهر، این خودرو را به یک گزینه عالی برای استفاده روزمره و مسافرت تبدیل کرده است. همچنین، مصرف سوخت مناسب و هزینه نگهداری کم، از جمله ویژگیهای مثبت آن است. بااینوجود، در بعضی موارد، کیفیت مواد استفادهشده در فضای داخلی و بیرونی خودرو و همچنین برخی نقصهای فنی در نسخههای قدیمیتر آن ممکن است مورد انتقاد قرار گیرد. اما بهعنوان یک خودروی با قیمت مناسب و امکانات کافی برای استفاده روزانه، پژو ۲۰۶ همچنان یکی از گزینههای محبوب در بازار خودرو باقیمانده است. در نسخههای ایرانی، شما با مدلهای تیپ دو، سه الی ۶ مواجه هستید.
البته که حالا خبری از آن کیفیت فرانسوی نیست، خودروی ۲۰۶ با مشکل همیشگی پژو ها مواجه است. برای سال ۲۰۲۳ میلادی و در آستانه ورود به ۲۰۲۴، دیگر انتخاب خوبی نیست و از همه کلیدی تر، گران است!
تیبا یا هیچ؟
اگر میخواهید به جریان پلتفرم ایکس ۲۲۲ بپیوندید، سایپا یک انتخاب میانه در مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو، کمی عقب تر از ۲۰۶ در اختیار شما قرار می دهد. خودروی تیبا، با طراحی ابتدایی خود در سال ۱۳۸۹، بهعنوان یک گزینه مقرونبهصرفه و محبوب در بازار خودروی ایران معرفی شد. با موتوری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ و حجم ۱۵۰۳ سیسی، این خودرو از تنفس طبیعی موتور بهره میبرد. با دیفرانسیلجلو و جعبه دندهی ۵ دنده دستی، تیبا توانایی حداکثری را در کنترل نیروی خودرو ارائه میدهد. با حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، این خودرو از کارایی قابل قبولی برخوردار است. این خودرو، با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۱۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، بهعنوان یک خودروی متعادل و کاربردی در شهر و مسافرت شناخته میشود. وزن نسبتاً سبکی که حدود ۱۰۲۷ کیلوگرم است، همراه با قیمت مناسب، تیبا را به یک گزینه محبوب برای خریداران با بودجه محدود تبدیل کرده است.
البته این خودرو همان پراید است در لباسی جدیدتر، تغییرات آن را منکر نمیشویم، اما ویژگیها چیزی که فکرش را میکنید نیست و گاه با مشکلات زیادی مواجه میشوید. در نهایت این خودرو بسیار کمهزینه است و شاید برای کسانی که به دنبال یک گزینه بیدردسرتر نسبت به ۲۰۶ تیپ دو هستند؛ انتخاب خوبی باشد.
پژو ۴۰۵: دیگر تولید نمی کنیم!
پژو ۴۰۵، یکی از خودروهای معروف و محبوب تولید شده توسط شرکت پژو بوده است که در دهههای گذشته در بازار خودروی جهان و ایران شناخته میشد. این خودرو با طراحی کلاسیک و زیبا، بهعنوان یک خودروی خانوادگی و کاربردی شناخته میشد. موتور آن معمولاً از نوع ۴ سیلندر و حجم متنوعی از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی بوده و از تنفس طبیعی استفاده میکرد.
تیپهای مختلفی از این خودرو از جمله GLX، GR، و SR موجود بودند، هر کدام با ویژگیها و امکانات خاص خود. در نسخههای این خودرو، جعبهدنده معمولاً دستی بود و شتاب، سرعت و کارایی موتور بهتناسب نوع موتور و ورژن مدل مختلف، متفاوت بود. این خودرو بهعنوان یک خودروی مقرونبهصرفه با مصرف سوخت مناسب و امکانات کاربردی، مانند فضای داخلی بزرگ و سیستمهای کنترلی معقول، موردتوجه خریداران قرار میگرفت و هنوز هم در برخی مناطق بهعنوان یک خودروی قدیمی اما قابلاعتماد شناخته میشود. البته در حال حاضر نسخه SLX آن نیز عرضه میشود که شما امکان خرید این خودرو را خواهید داشت. فراموش نکنید که نسخه تیپ ۵ یا همان TU5 آن ایده آل ترین گزینه است.
موتور TU5 همچنان محبوب بازار ایران!
اگر قصد خرید پژو ۲۰۶، ۴۰۵، پارس و سایر خودروهای سگمنت های سواری و هاچ بک ایران خودرو را دارید، این موتور احتمالا سر راه شما قرار می گیرد و بخش مهمی از مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو است.
موتور TU5 یک موتور بنزینی است که توسط شرکت پژو (Peugeot) تولید شده است و در مدلهای مختلفی از خودروهای این شرکت استفاده شده است.
این موتور از خانواده موتورهای TU است که برای استفاده در خودروهای کوچک و متوسط طراحی شده است. موتور TU5 به یک موتور ۴ سیلندر و سیستم تنفس طبیعی مجهز است و حجم آن معمولاً در حدود ۱.۶ تا ۱.۸ لیتر است. این موتور به دلیل کارایی خوب، مصرف سوخت مناسب و کم، و عملکرد قابلاعتماد، در برخی مدلهای پژو از جمله ۲۰۶، ۳۰۷ و ۴۰۵ استفاده شده است. از ویژگیهای این موتور میتوان به کارایی در مناطق شهری و بزرگراهی، عملکرد مطلوب در حد متوسط تا بالا، و همچنین قابلیت تعمیر و نگهداری نسبتاً آسان اشاره کرد که باعث محبوبیت این موتور در بین خودروهای پژو شده است.
همچنین، موتور TU5 به دلیل ساختار ساده و قطعات در دسترس، بهطورکلی موردتوجه تعمیرکاران و متخصصان خودرو قرار گرفته است. این موتور معمولاً با مصرف سوخت مناسب و عملکرد قابلاطمینان، به خودروهای پژو از دیدگاه کارایی و اقتصادی کمک کرده است. با اینکه این موتور از تکنولوژی تنفس طبیعی استفاده میکند که ممکن است نسبت به موتورهای توربوشارژ خنکتر عمل نکند، اما از لحاظ مقرونبهصرفه بودن و قیمت نسبت به کارایی، گزینهای مناسب برای خریدارانی است که به دنبال خودروهایی با هزینه نگهداری کمتر و عملکرد متوسط و مقرونبهصرفه هستند.
دنا: تلاشی برای سمند بهتر!
اگر در زمینه مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو، بخواهیم گزینهای را به شما معرفی کنیم که کمترین نمرات طراحی را شاید بگیرد؛ دنا خواهد بود. خودروی دنا که توسط شرکت ایرانخودرو در سال ۱۳۹۳ معرفی شد، یکی از خودروهای محبوب و موردتوجه در بازار خودروی ایران بود. این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم ۱۶۴۵ سیسی بهره میبرد و از تنفس طبیعی موتور استفاده میکند. با دیفرانسیلجلو و جعبهدنده ۵ دنده دستی، دنا توانایی انتقال نیرو را بهخوبی ارائه میدهد.
این خودرو با حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه، از عملکرد مناسبی برخوردار است. زمان شتابسنجی از صفر تا صد در حدود ۱۳.۵ ثانیه بوده و به حداکثر سرعت معمولاً در محدودهی قانونی مجاز یعنی حدود ۱۷۰-۱۸۰ کیلومتر در ساعت میرسد. دنا بهعنوان یک خودروی معمولی و مقرون به صرفه، با هزینه نگهداری مناسب و مصرف سوخت قابل قبول، جای خود را در بازار خودروی ایران ایجاد کرده و برای خریدارانی که به دنبال خودرویی کاربردی و اقتصادی هستند، گزینهی مطرحی محسوب میشود.
موتور EF7: ایده ایران خودرو برای سمند و امثالش!
موتور EF7 یک موتور جدید و نوآورانه است که توسط شرکت ایرانخودرو تولید شده است. این موتور با استفاده از فناوریهای پیشرفته، مخصوصاً در زمینه کاربردهای خودروسازی، برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت بهکاررفته است. EF7 یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سیسی است که از تنفس طبیعی استفاده میکند.
این موتور به دلیل طراحی مدرن و بهروز، از کارایی بالا و مصرف سوخت بهینه برخوردار است. حداکثر قدرت این موتور معمولاً در حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ اسب بخار در دورهای متوسط تا بالا قرار دارد و گشتاور آن نیز در محدودهی ۱۵۰ الی ۱۷۰ نیوتن متر در دورهای متوسط معمولاً قرار میگیرد. این موتور، باتوجهبه عملکرد خود، بهعنوان یک گزینه پیشرو در تلاش برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت در خودروهای تولیدی ایرانخودرو شناخته میشود و از تکنولوژیهای مدرن برای دستیابی به استانداردهای بالاتر در عملکرد و کارایی خودروها استفاده میکند.
مقایسه میزان مصرف سوخت ماشینهای ایرانخودرو با سایپا
هر دو شرکت ماشینهای مختلفی با موتورها و سیستمهای متفاوت تولید میکنند که مصرف سوخت آنها نیز متفاوت است. اساساً قرار نیست که خودروی شما سطح مصرف بالایی داشته باشد، چون با حجم موتور بسیار کم مواجه هستیم که البته سعی شده در نسخههای جدیدتر، نواقص این موتورها نیز برطرف شود.
برای مقایسه مصرف سوخت بین این دو شرکت، باید به ویژگیهای هر مدل خودرو و نوع موتور مربوطه توجه کرد. بهطورکلی، هر دو شرکت سعی در تولید خودروهایی با مصرف سوخت بهینه دارند، اما تفاوتهای فنی، اندازه موتور، توان و ویژگیهای فنی مختلف ممکن است منجر به مصرف سوخت متفاوتی شود. عوامل دیگر نیز ممکن است بر مصرف سوخت تأثیر بگذارند، از جمله شرایط رانندگی، ترافیک، حالت رانندگی، و نیز نحوه نگهداری و تعمیر و خودرو؛ بنابراین، برای مقایسه دقیقتر باید به مدل خاص خودروها و شرایط استفاده آنها توجه کرد تا بتوان نتایج دقیقتری در خصوص میزان مصرف سوخت این دو شرکت در نظر گرفت.
مقایسه میزان مصرف سوخت ماشینهای تولید شده توسط ایرانخودرو و سایپا ممکن است بسته به مدل و نوع خودروها متفاوت باشد.
ساینا
خودروی ساینا در سال ۱۳۹۵ با طراحی متمایز خود به بازار آمد. این خودرو با موتوری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ و حجم ۱۵۰۳ سیسی، از تنفس طبیعی برخوردار است. نیروی موتور از طریق دیفرانسیلجلو به چرخها منتقل میشود. با حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاور بینظیری به اندازه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، ساینا توانایی عملکردی قابل توجهی دارد. این خودرو دارای جعبهی دندهای با ۵ گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT است. همچنین، با مصرف سوختی حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، بهعنوان یک گزینهی اقتصادی نیز شناخته میشود.
این خودرو پس از این که تیبا دیگر تولید نشد، روانه بازار گردید و یکی از گزینههای پیش و روی شما برای خرید است.
خودروی ساینا با ویژگیهای ارزشمند خود، علاوه بر عملکرد، دارای طراحی جذابی نیز است. با استفاده از موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ به همراه دیفرانسیلجلو، این خودرو توانایی کنترل و استحکام مناسبی را برای راننده فراهم میکند. همچنین، داشتن گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT امکان انتخاب بر اساس سلیقه و نیازهای شخصی را به کاربران میدهد. این مدل با مصرف سوخت کمتری که در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، بهعنوان یک گزینهی محیطزیستی و اقتصادی نیز موردتوجه قرار میگیرد.
X200: پلتفرم پراستفاده و دمده سایپا!
پلتفرم X200، یک پلتفرم اصلی خودروسازی است که توسط شرکتهای ایرانی مانند سایپا توسعه داده شده است. این پلتفرم برای ساخت و تولید انواع خودروهای مختلف استفاده میشود، از جمله خودروهای مسافری و تجاری. با بهرهگیری از این پلتفرم، شرکتهای خودروسازی قادر به تولید مدلهای متنوعی با انواع موتورها، انتقال نیرو، سیستمهای تعلیق و سایر ویژگیها هستند. پلتفرم X200 از نظر فنی و مهندسی، قابلیت انطباق با استانداردهای ایمنی و کیفیت بالا را داراست و این امکان را به سازندگان خودرو میدهد تا محصولاتی با استانداردهای بینالمللی را با اعتماد به نفس بالا تولید کنند.
البته این پلتفرم در خودروهای پراید، تیبا، ساینا، کوییک و… هم استفاده شده و حالا دیگر تقریباً هر چیزی را در مورد آن میدانیم؛ این پلتفرم بهعنوان یک ساختار اصلی، از جنبههای مختلفی از جمله مهندسی، طراحی، استحکام و ایمنی برای تولید خودروهای متنوع استفاده میشود. ازآنجاییکه پلتفرم X200 از تکنولوژیهای پیشرفته و مواد با کیفیت استفاده میکند، این امکان را به تولیدکنندگان میدهد تا خودروهایی با عملکرد بهتر، کارآیی بالا و استفاده از فضای داخلی بهینهشده را ارائه دهند. همچنین، این پلتفرم از منظر اقتصادی نیز میتواند به تولید انبوه و افزایش بهرهوری در خط تولید کمک کند، زیرا با استفاده از یک ساختار مشابه برای انواع مدلها، هزینههای تولید و توسعه را کاهش میدهد و این امر میتواند به تنوع و رقابتپذیری بیشتر در بازار خودرو منجر شود.
البته این که تا چه حد این موضوع برآورده شده است بر عهده قضاوتی است که از مشخصات و ویژگیهای خودروها میخوانیم. در ادامه مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو با ما باشید.
شاهین: ماشین جدیدتر سایپا
خودروی شاهین بهعنوان یک گزینه جدیدتر در پلتفرم خودروهای سواری شرکت سایپا در سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، دارای حجم ۱۴۹۷ سیسی است که از توربوشارژ بهره میبرد. انتقال نیرو از طریق دیفرانسیلجلو صورت میگیرد. دارای قدرت موتوری به اندازه ۱۱۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری به اندازه ۱۷۸ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه، شاهین توانایی عملکردی بالا را ارائه میدهد.
این خودرو دارای جعبهدنده پنجسرعته دستی یا ششسرعته اتوماتیک است و حداکثر سرعت آن به میزان ۱۹۰ کیلومتر در ساعت میرسد. وزن شاهین حدود ۱۲۶۰ کیلوگرم و ابعاد آن ۴۴۴۶ میلیمتر طول، ۱۷۷۱ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع میباشد. همچنین، فاصله بین دو محور آن در حدود ۲۶۵۰ میلیمتر است. با این ویژگیهای فنی و ابعاد، شاهین بهعنوان یک گزینه جذاب در بازار خودروهای مدرن و کارآمد مطرح است.
کوییک
و همینطور در بحث مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو، به سراغ یکی از پرفروشترین نمونههای موجود در بازار میرویم؛ خودروی کوییک، یک هاچ بک کوچک با ویژگیهای جذاب و کارآمد است. این خودرو از محور محرک دیفرانسیلجلو استفاده میکند و دارای گیربکس ۵ دنده دستی میباشد. پیشرانه آن از موتور ۴ سیلندر M15 با استاندارد یورو ۴ به حجم ۱.۵ لیتر تشکیل شده است.
قدرت این خودرو حدوداً ۸۷ اسببخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتنمتر است، که این خودرو در شتابدهی به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۱۳ ثانیه را داراست و حداکثر سرعت آن به میزان ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین، مصرف ترکیبی آن حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که از لحاظ اقتصاد سوخت میتواند جذابیت داشته باشد.
نوع بدنه کوییک هاچ بک کوچک بوده و از شاسی یکپارچه بهره میبرد. این خودرو از نسل اول با کد اتاق Q212 است و ابعاد آن به طول ۳۹۸۹ میلیمتر، عرض ۱۶۸۸ میلیمتر و ارتفاع ۱۵۲۴ میلیمتر میرسد. فاصله محوری آن حدود ۲۴۱۲ میلیمتر و وزن کلی آن تقریباً ۱۰۶۵ کیلوگرم است. همچنین، حجم باک این خودرو حدود ۴۱ لیتر است، که با درنظرگرفتن ابعاد کوچک و ویژگیهای اقتصادی، بهعنوان یک گزینه مطرح در شهریهای پرترافیک شناخته میشود.
سخن پایانی
در این مقاله به بررسی و مقایسه خودروهای سایپا و ایران خودرو که در طول این چند سال عرضه شده و در بازار موجود هستند پرداختیم؛ ایران خودرو و سایپا بهعنوان دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران، هر کدام با محصولات و ورودیهای خود به بازار معرفی شدهاند. این دو شرکت با تولید خودروهای متنوع، از جمله خودروهای سواری، اقتصادی و تجاری، به رقابت در بازار خودرو ایران میپردازند. ایران خودرو با مدلهایی مانند پژو، و سمند و سایپا با خودروهایی از جمله پراید، تیبا و کوییک، بازار گستردهای را در داخل کشور دارند.
ایران خودرو معمولاً برندهای خارجی را بهصورت بازطراحی تولید و معرفی میکند و توانسته است با همکاری با شرکتهای معتبر جهانی (البته حالا کمتر این اتفاق میافتد)، تکنولوژیهای پیشرفته را به بازار ایران معرفی کند. از سوی دیگر، سایپا نیز توانسته است با توسعه و تولید مستقل مدلهای خود، نیازهای بازار داخلی را تأمین کند و خودروهایی با ویژگیهای متفاوت و قیمت مناسب ارائه دهد.
از نظر رقابت و انتخاب بین دو شرکت، مصرفکنندگان در بازار خودرو ایران از تنوع و گستردگی مدلها و گزینههای مختلف این دو شرکت بهرهمند شدهاند. هر یک از این شرکتها با قابلیتها و محصولات متفاوت خود، در بازار موجود حضور قابلتوجهی دارند که این وضعیت بهتناسب نیازها و سلیقههای مختلف مصرفکنندگان انتخاب و خرید خودرو را تأثیر میدهد.